I uppsjön av tredjepartstjänster och i kölvattnet av Twitter tycker jag Twylah sticker ut näsan mer än andra. Det finns ett företagsintresse i det hela. Man får både en snygg översiktlig presentation av sitt konto och boostar sin hemsida SEO-mässigt.
Twylah ger en estetisk och lättöversiktlig presentation av dina tweets och hetaste topics i form av en ”hemsida”. Som privatperson blir den dynamiska menyn (vilket ändras hela tiden) baserad på ord som du använder mest. Medan som företag kan man strategiskt twittra kring topics du vill associeras till (se bild på TNW här nedanför). Mina ord är för nuvarande tåg, snow, Sweden eftersom jag var i Sveg under julen; medan TNW:s är Facebook, Apple, Google och så vidare.
Fördelar och extra lull-lull med Twylah
Förutom att skapa en strategiskt profil som företagare kan du även DNS-peka din Twylah-profil till din hemsida. På så sätt kan du som företagare sökoptimera dig kring ord som du twittrar ofta. En inredningsarkitekt kanske ofta twittrar just om design, inredningsdesign och så vidare och genom att använda dessa ord ofta kan de på sätt sammankopplas med din hemsida genom pekningen.
Du kan även monitorera det med Google Analytics. Jag har nyss kopplat till tweets.feffekaufmann.se. Kanske kan detta utröna leads, det får tiden utvisa. Allt finns enkelt förklarat hur du bär dig åt under fliken ”Resources” på din Twylah-sida.
Det finns även widgets att addera till din hemsida för visa dina besökare vad som trendar hos er på Twitter. Det är de sex mest använda orden i ert flöde just nu; tillika de sex första menyalternativen på er Twylah-sida. Min finns i högerspalten under min bild med presentation.
Som sagt, man ska prova allt minst en gång: Klicka här och be om din invite till Twylah
Andra inlägg om Twitter du kanske vill läsa:
- Ditt år på Twitter
- Nya Buffer – hjälpsamt verktyg för Community Management
- Hitta dina influencers* och ambassadörer på Twitter med Twittercensus
- Nu finns ”Twitter-Summify”
- Medium – ”ny” tjänst från delgrundarna bakom Twitter