Alla deltagare på #SSMX i februari kommer bli bjudna på mobilt bredband och startavgiften på 499kr hos Joors. Eftersom jag blivit inbjuden som bloggare till eventet har jag redan nu fått chansen att prova Joors,
Modemet och SIM-kortet trillade ner i brevlådan i går. Det gick både snabbt och smidigt att beställa och få hem dem dem via Joors sida.
Med programvaran i modemet som är lite större än föråldrat USB-minne gick installationen snabbt. Självklart skriver jag detta inlägg uppkopplat via Joors.
Det är en intressant affärsmodell som Joors valt. Utöver startavgiften, om du bara surfar upp till 2G per månad, finns det inga fler kostnader. Egentligen kan du surfa mer men då dras hastigheten ned märkbart som hos andra operatörer. Vill du köpa till 2G eller 5G kostar de 99kr respektive 199kr.
”I vår vardag möts vi även av information, reklam och erbjudanden som inte är relevant för oss. Med vår mediakanal – som vår mobila bredbandsuppkoppling faktiskt är – kan vi förändra detta. Vår mediakanal tillåter företag att anpassa sin reklam och sina erbjudanden så att den blir relevant och lätt tillgänglig för dig. Självklart vill vi också att du ska kunna påverka den reklam och information som du får genom att tala om vad du är intresserad av”, står det på Joors hemsida
Det stora frågetecknet blir att se hur reklamen kommer att distribueras till användarna och om det kommer bli spammigt? Än så länge finns det en flik som heter ”Erbjudanden” som ligger under ”Mina sidor” och nöjer sig Joors med den utformning kommer reklamen inte påverka användningen alls men kommer annonsörerna nöja sig med det? I skrivande stund är det värt att tillägga att det inte finns några erbjudanden.
Jag som sitter ofta på fik och arbetar tycker att detta kommer bli en perfekt back up till ostabila trådlösa nätverk och utomhusdagar till vår och sommar. Vi får se Joors levererar!
Det är inlägg #4 av #100 i utmaningen #blogg100