För mindre än ett år sedan kände jag inte Rasmus Lewenhaupt, inte heller var jag särskilt berest inom varken webben eller sociala medier. Det var då det. Nu bara tio månader senare, med både intresse och engagemang, har mycket förändrats.
Efter att ha suttit många eftermiddagar på Bagel Street Café och arbetat både privat och med skoluppgifter föddes tanken till att utveckla ett koncept för att hjälpa små och medelstora företag att marknadsföra sig (kostnads)-effektivt i sociala medier genom sina egna tjänster och produkter. Det är inget revolutionerade tankesätt men med finess och strategi går det arbeta varumärkesbyggande för att skapa ambassadörer och långsiktiga kundrelationer som utvecklar ens egna produkter och tjänster. Vi kallar konceptet för: Levande varumärke.
För två veckor sedan höll vi äntligen bland våra första live pitcher. Det gick inte bara bra utan flöt på som en ständig ström av honung och vi landade vårt första pilotprojekt – Bagel Street Café.
Över sommaren kommer vi boosta deras närvaro i de kanaler vi anser vara passande för Bagel Street Café. Följ gärna med på vår resa via Twitter, Facebook, Pinterest och Instagram där vi heter bagelstreet.
Vi är öppna för råd och förslag om ni känner att vi missat något, eller om det finns detaljer som ni anser går att utveckla hör gärna av dig till oss.
Tills dess önskar både Rasmus och jag er alla en glad midsommar.